وب اپليکيشن (Web Application (PWA چيست؟
تاریخ : 1400-1-14 13:15:36امروزه علاوه بر طراحي سايت براي کسب و کار طراحي اپليکيشن موبايل نيز خالي از لطف نبوده و حائز اهميت است.
مزاياي استفاده از اپليکيشن موبايل در کسب و کار
معرفي حرفه اي برند
يکي از تکنيک هاي فروش خوب اين است که نام برند شما تبديل به نامي آشنا براي مشتريان باشد و آنها اين نام را به خاطر بسپارند. اولين قدم در جذب مشتري و مهم ترين استراتژي تبليغات در فاز اول، معرفي حرفه اي برند است. اپليکيشن موبايل يکي از حرفه اي ترين و تخصصي ترين روش هاي آگاه سازي برند است. با استفاده از اپليکيشن شما مي توانيد ويترين فروشگاه خود را به راحتي در تلفن همراه مشتري خود به اشتراک گذاشته و او را با تک تک محصولات خود و ويژگي هاي آنها آشنا سازيد. نکته جالب توجه اين است که وقتي مشتري به طور مداوم لوگوي شما را روي صفحه موبايل خود ببيند، نام برند شما در خاطر او ثبت خواهد شد.
بازاريابي مستقيم و حرفه اي
اپليکيشن ها امکانات جالبي را در اختيار شما قرار مي دهند، به طور مثال کاربر شما مي تواند جديدترين طرح هاي تخفيفاتي شما را در نوار اعلان تلفن همراه خود ببيند و همين نوتيفيکيشن موجب شود تا او وارد صفحه اپ شود و از جزئيات تخفيف با خبر شده و اقدام به خريد نمايد اپليکيشن اين امکان را مي دهد که هر مشتري بازارياب برند شما شده و کارانه خود را به صورت اعتبار دريافت نمايد و اين يکي از بهترين شيوه هاي بازاريابي است.
برقراي ارتباط نزديک با مشتري
محصولات جديد رسيد، 20 درصد تخفيف ويژه براي سه روز، مشتري گرامي تولدتان مبارک، به دو نفر نيروي کاري با تجربه نيازمنديم و ... . اينها چند نمونه از پيام هايي است که شما با استفاده از اپليکيشن مي توانيد براي تعداد بسياري از کاربران خود ارسال کنيد و ارتباط تان را با آنها نزديک تر کنيد. صرف نظر از اينکه چه محصول يا خدماتي عرضه ميکنيد، مشتريانتان بايد راهي براي ارتباط با شما داشته باشند. اين ارتباط نزديک موبايلي يکي از بهترين و تاثير گذارترين شيوه هاي بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال مارکتينگ است.
دسته بندي مشتريان و قدرداني ويژه از طلائي ها
به وسيله اپليکيشن موبايل ميتوانيد مشتريان خود را دسته بندي کنيد. اين دسته بندي مي تواند بر اساس سوابق خريد، جنسيت، سن و سال آنها و ... صورت پذيرد. با استفاده از اين ويژگي ارزشمند مي توانيد تبليغات خود را هدفمند کنيد. از مشتريان طلائي خود که بيشترين خريد را از شما داشته اند قدرداني کنيد و آناليز خوبي از محصولات خود، ميزان فروش و رفتار مشتريان تان بدست آوريد.
پيشي گرفتن از رقبا
قطعا مشتريان روي کسب و کار هايي که هزينه طراحي اپليکيشن را پرداخت کرده اند، حساب ديگري باز مي کنند. به هر حال نگاه آنها اين گونه است که کسب و کاري که براي تبليغات و برندينگ خود هزينه کرده است آينده روشني خواهد داشت. با توجه به اينکه تعداد کسب و کارهايي که در حال حاضر داراي اپ موبايل هستند زياد نيست، داشتن اپليکيشن براي کسب و کار شما مزيت بزرگي به حساب مي آيد.
ايجاد باشگاه مشتريان و وفادارسازي مشتري
يکي از بهترين مزيت هاي داشتن اپليکيشن موبايل اين است که مي توانيد باشگاه مشتريان خود را بسازيد و از طريق آن بانک اطلاعات کاملي از مشتريان خود در اختيار داشته باشيد. با استفاده از شماره همراه مشتريان، تبليغات پيامکي داشته باشيد. با استفاده از ايميل آنها، تبليغات ايميلي داشته باشيد و در هر لحظه ارتباط خود را با آنها حفظ کنيد. مي توانيد هديه ويژه تولد به مشتريان خود بدهيد و اعتماد آنها را نسبت به برند خود کسب نماييد. مي توانيد تخفيف ويژه خود را فقط براي مشتريان طلايي خود اعمال کرده و هزاران ايده تبليغاتي جالب ديگر داشته باشيد. مي توانيد فروش اينترنتي داشته باشيد و به مشتريان خود امکان داشتن يک خريد آسان و راحت را هديه کنيد.
با اپليکيشن چند برابر بيشتر ديده خواهيد شد
در مقالات قبلي به آمار جهاني استفاده مردم از گوشي هاي هوشمند اشاره کرديم و گفتيم که ايراني ها از متوسط جهاني هم بيشتر از موبايل استفاده مي کنند. اين آمار براي شيوه هاي نوين بازاريابي ديجيتال خيره کننده است. طراحي اپليکيشن موبايل اين امکان را مي دهد تا تبلبغات شما نيز در مقابل چشم تعداد کثير کاربران مويايل به نمايش گذاشته شود و به زباني ساده شما چند برابر بيشتر ديده شويد.